loading...

امید جاودانه

امید جاودانه

بازدید : 405
شنبه 9 آبان 1399 زمان : 10:38

کارت پستال ویژه هفته وحدت - آرمانین

امروز (پنجشنبه) دوازدهم ماه ربیع الاول هجری قمری، مصادف با ۲۹ اکتبر، به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی‌اسلام و آغاز هفته وحدت است. اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی‌اسلام (ص) می‎دانند. حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی‌استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نام‎گذاری کردند.

سرانجام پس از قرن‌ها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ هدایتگر انسان‌ها پا به عرصه وجود نهاد. برترین مخلوق خدا ظاهر شد، باران «رحمة للعالمین» باریدن گرفت، چشمه رافت و هدایت فیضان کرد و نور محمدی عالم ملک و ملکوت را منور نمود.

در شهری که شرافتش را از ولادت او دریافت کرد، چشم به جهان گشود: «لا اقسم بهذا البلد، و انت حل بهذا البلد:‌‌‌ای پیامبر چون تو در این شهر هستی به این شهر قسم می‌خورم.» امام علی(ع) در رابطه با مکان تولد پیامبر فرموده اند: «مولده بمکة» مکه این شهر امن خدا، زادگاه آخرین سفیر الهی بر خلایق گردید. شهری که بواسطه دعای ابراهیم محل امان و امن همه موجودات اعم از نبات و حیوان و انسان گردید: «و اذ قال ابراهیم رب اجعل هذا البلد آمنا» تعبیر قرآن در آیات ابتدای سوره بلد نشان می‌دهد که مکه به خاطر اقامت پیامبر در این شهر و تولدشان درآن، شرافت یافته و مورد قسم خداوند واقع گشته است. ولادت رسول اکرم را در عام الفیل معادل سال ۵۷۰ میلادی گفته اند.

روز ولادت ایشان ۱۷ ربیع الاول بود. امام علی (ع) در خطبه‌‌‌ای میلاد پیامبر(ص) را اینگونه توصیف می‌کنند: «کریما میلاده» پیامبری که برای کرامت بخشیدن به انسانها مبعوث شده و غایت بعثت او انحصار در تتمیم مکارم اخلاقی دارد، میلاد او نیز همواره با کرامت و به دور از هر دنائت و پستی بوده است. برنامه انبیاء تکریم انسانهاست. و چون دین اسلام اتم و اکمل ادیان است و پیامبر -اکرم انبیاء- برای تتمیم کرامتها پا به عرصه وجود نهاده است، لذا در عالم وجود، میلادی کریم تر از این میلاد رخ نداده است.چه با میلاد پیامبر(ص) حوادث شگرف و تحولات عجیبی در زمین و آسمان پدید آمد. در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که ابلیس در آسمان‌های هفتگانه رفت و آمد می‌کرد وقتی عیسی(ع) متولد شد ابلیس از سه آسمان محروم گردید، و در چهار آسمان دیگر آمد و شد داشت و با تولد پیامبر اکرم(ص) از رفت و آمد هفت آسمان محروم و ممنوع گردید و ستارگان آسمان، شیطان را از آسمان می‌راندند. حوادثی نیز در زمین رخ داد. از جمله آنها به لرزه درآمدن ایوان کسری و فرو ریختن چهارده کنگره آن، خاموش شدن آتشکده فارس، خشک شدن دریاچه ساوه، سرنگون شدن بتها و اتفاقات دیگری که در کتب تاریخ اسلام به تفصیل بیان شده است.
آغاز هفته‏‌ی وحدت
دراین هفته، رسالتمدار بزرگ، حضرت محمد بن عبدالله (ص) دیده به جهان گشود تا نعمت خدا، بربندگان تکمیل شود، راه از چاه باز شناخته گردد و مردم در سایه نبوتش، از ضلالت به هدایت، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.

این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یکدلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف در برخی آراء و احکام اختلاف نظر دارند، اما دارای اشتراک‎های متعدد چون باور به خدای واحد، کتاب آسمانی، پیامبر و قبلۀ یکسان نیز هستند.

همچنین مسلمانان بر انجام عبادات مهمی‌چون نماز، روزه، حج، زکات و غیره اتفاق نظر دارند.

اینجانب امید جاودانه در آغاز هفتۀ مبارک وحدت که مزین به ولادت پیامبر گرامی‌اسلام (ص) است، این مناسبت فرخنده را به همه مسلمانان جهان تبریک می‎گوئیم

تقویم نجوم احکام اسلامی ۸ آبان ۹۹
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی